Nu drar vi igång höstens stora Super Deal.
Här finns ett utbud av nya Honda modeller ur de populäraste alla segmenten. Priset gäller för 2024-års modell och i ett begränsat antal, så det klassiska ”först till kvarn” gäller. Kontakta din återförsäljare för provkörninga redan idag.
Nedanstående modeller finns som Super Deal priser:
CMX1100 REBEL TOURING DCT har två personligheter. Å ena sidan är den en bekväm glidarhoj, å andra sidan finns det gott om effekt och körglädje att plocka fram när vägen börjar svänga. Denna modell är utrustad med Hondas exklusiva DCT-systemet som har ett automatiskt och ett manuellt läge. Automatläget har förinställda växlingsmönster som hela tiden övervakar hastighet, växel och varvtal för att bestämma när det ska växla. I manuellt läge växlar föraren själv med knappar vid vänster styrhandtag. Touringversionen levereras med halvkåpa och sidoväskor.
CMX1100 REBEL TOURING är en modern, minimalistisk och kaxig bobber. Ovanpå de feta däcken sitter stilrena plåtskärmar och den klassiska runda strålkastaren kompletteras med modern teknik som LED-lampor, digital instrumentering och laddningsuttag för USB C i förvaringsutrymmet under sadeln. Touringversionen levereras med halvkåpa och sidoväskor.
CMX1100 REBEL DCT är en hoj i klassiska bobberstil tillsammans med modern design och funktion bleb Rebel enormt populär redan under första säsongen, och populariteten har hållit i sig sedan dess. Modellen är utrustad med Hondas exklusiva
DCT-systemet som har ett automatiskt och ett manuellt läge. Automatläget har förinställda växlingsmönster som hela tiden övervakar hastighet, växel och varvtal för att bestämma när det ska växla. I manuellt läge växlar föraren själv med knappar vid vänster styrhandtag.
CMX1100 REBEL har den kraftfulla parallelltwinnen på 1084 kubik med samma maffiga karaktär och härliga ljud som förut, plus ett avancerat elektronikpaket med antispinn med inbyggd Wheelie Control, farthållare och tre förinställda körlägen via elektronisk gasreglering. Chassit bygger på kvalitetskomponenter som en 43 mm cartridge-gaffel, dubbla bakre stötdämpare med separat gasbehållare och radialmonterat fyrkolvsok framtill.
CMX500 REBEL är Hondas A2-godkända, tuffa och kompakta customhoj med 500-kubiks parallelltwin. Hojen är standardutrustad med assisterande slirkoppling, LED-lampor runtom och växelindikator. Designen är klassisk och tidlös, samtidigt som den har en egen och modern stil som gjorde modellen populär direkt när den lanserades 2017. Populariteten har hållit i sig sedan dess och under de senaste två åren har modellen varit den mest sålda customhojen i Europa. Dessutom är många av Rebel-ägarna tjejer.
Africa Twin DCT är utrustad med Showas elektroniska fjädringsjustering EERA™, värmehandtag och 12-voltsuttag. Det avancerade elektronikpaketet har en 6-axlad tröghetsmätare som hanterar körlägen, antispinn, kurvtagnings-ABS, Wheelie Control och Rear Lift Control. USB-uttag och farthållare är också standardutrustning. Självklart ska Africa Twin vara utrustad med Hondas unika DCT-systemet som har ett automatiskt och ett manuellt läge. Automatläget har förinställda växlingsmönster som hela tiden övervakar hastighet, växel och varvtal för att bestämma när det ska växla. I manuellt läge växlar föraren själv med knappar vid vänster styrhandtag.finns DCT med kurvtagningsavkänning som ett uppskattat tillval, med
XL750 TRANSALP är en modern tolkningen av det legendariska originalet och utstrålar utan tvekan äventyrstouring, med sin långa fjädringsväg och väl skyddande frontkåpa och kåpglas. Överlag är formgivningen stilren och riktar sig till en ny generation av hojåkare med äventyrslust. Men likt sin föregångare alltid redo för en sväng på stan, resa runt jorden.
NC750XD Den lättkörda och bränslesnåla parallelltwinnen levererar gott om kraft i låg- och mellanregistret, där den oftast behövs. Maxeffekten är 43,1 kW och vridet är maffiga 69 Nm. Man kan köra närmare 40 mil på de 14,1 liter som bränsletanken rymmer. DCT-systemet som har ett automatiskt och ett manuellt läge. Automatläget har förinställda växlingsmönster som hela tiden övervakar hastighet, växel och varvtal för att bestämma när det ska växla. I manuellt läge växlar föraren själv med knappar vid vänster styrhandtag.
NC750X är en av Europas populäraste allroundhojar med modern teknik som elektronisk gasreglering, tre körlägen och antispinn. Designen är stilren med skarpa linjer och framför sadeln döljer sig ett praktiskt förvaringsutrymme där bränsletanken brukar sitta.
PCX125 har en unik och elegant design som sticker ut från mängden, men bakom de futuristiska formerna hittar man många praktiska lösningar som underlättar skotervardagen, t.ex. ett stort förvaringsutrymme under sadeln, rymliga fotplattor och USB C-uttag i handskfacket. En bred och lättavläst instrumentskärm visar all viktig information och tändningslås och sadellås fjärrstyrs med en smartnyckel. All belysning består av skarpa, energisnåla och hållbara LED-lamp
CB125F är den ständigt uppskattade modellen bland 125cc. Sedan tidigare uppdaterades på en rad punkter. Dess lågfriktions eSP (förbättrad Smart Power)-motor förbättrar bränsleekonomin avsevärt med bibehållen prestanda, och har nu en ACG-startenhet. Det reviderade chassit har designelement från sina större CB-syskon, och där standardutrustningen omfattar LED-strålkastare, centralstöd och digital instrumentering med ECO-mätare.
DAX följer originalkonceptet och är fortfarande en enkel och robust konstruktion. Enligt traditionen är bränsletanken gömd i den rejäla ramen av pressad stålplåt. Fjädringen består av en 31 mm inverterad framgaffel och dubbla stötdämpare bak, och tjocka 12-tumsdäck bidrar också till skön komfort. Det sitter hydrauliska skivbromsar fram och bak med ABS.
MONKEY BIKE är ikonen från sent 60-tal. Designmässigt känner man igen Monkey på klassiska detaljer som det höga styret, den lilla ovala bränsletanken, den tjocka sadeln och det uppdragna avgassystemet. Utrustad med en luftkyld 124-kubikare, fem växlar, stålram, inverterad framgaffel, 12-tumshjul och IMU-styrd ABS. Elektroniken är modern med LED-lampor runtom och digital instrumentskärm.