XL750 TRANSALP 2026

Hondas populära äventyrshjälte XL750 Transalp avancerar på teknikfronten till 2026 och får den revolutionerande automatkopplingen E-Clutch som tillval för att leverera en smidigare och roligare körupplevelse både på och utanför asfalten.

Hondas ikoniska modellnamn Transalp lever vidare i äventyrshojen XL750 Transalp, en modern tolkning av det legendariska originalet som är lika redo för en sväng på stan som en resa runt jorden och riktar sig till en ny generation av äventyrssugna hojåkare. En het uppdatering för 2026 är att det kommer finnas en version med Hondas revolutionerande automatkoppling E-Clutch, som tillsammans med den elektroniska gasregleringen tar körupplevelsen till en ny nivå oavsett om underlaget är hårt eller löst, plus att specialversionen är standardutrustad med en stilren och rejäl hasplåt i aluminium. Den pigga parallelltwinnen med åtta ventiler levererar som mest 67,5 kW och 75 Nm och är utrustad med avancerad teknik som elektronisk gasreglering, fyra förinställda körlägen och två ställbara, antispinn med fem nivåer och inbyggd Wheelie Control samt tre nivåer för motoreffekt och motorbroms. En annan viktig nyhet för 2026 är att Showa-fjädringen med en 43 mm inverterad SFF-CA-gaffel fram och enkeldämpare med Pro-Link bak nu är fullt justerbara. Dubbla tvåkolvsok framtill står för effektiv bromskraft och fälgarna har den offroadvänliga storleken 21 tum fram/18 tum bak med slangar i däcken. Andra höjdpunkter är dubbla LED-strålkastare av projektortyp och en 5-tums TFT-färgskärm som styrs smidigt med en fyrvägsknapp på styret och ansluts enkelt till mobilen via appen Honda RoadSync. Självavstängande blinkers och nödbromsvarning ingår också i den generösa standardutrustningen. Det finns även en A2-version med 35 kW.

Den första Transalpen med en V-twin på 583 kubik som lanserades redan 1986 har uppnått kultstatus vid det här laget och många exemplar rullar fortfarande på europeiska vägar, mycket tack vare hojens gedigna byggkvalitet. Originalet var en mångsidig och bekväm allroundmaskin med lång fjädringsväg för lättare offroadkörning. Årsmodell 2000 fick en större motor på 647 kubik och den sista versionen som kom 2008 hade en 680-kubikare med insprutning och en tjänstevikt på 214 kg.

Hondas tanke med XL750 Transalp som släpptes inför 2023 var att fylla ett glapp i modellutbudet med en mellanklassare som lockar äventyrshungriga hojåkare. Självklart är nytolkningen inspirerad av det klassiska originalet, med samma fina mångsidighet för både touring, glida på stan eller sladda på favoritgrusvägen.

Samtidigt handlar det givetvis om en modern maskin med den höga nivå av prestanda, design och utrustning som dagens hojåkare kräver. Inför 2025 uppdaterades fjädringsinställningarna och frontkåpan designades om med dubbla LED-strålkastare av projektortyp, och nu till 2026 har fjädringen utvecklats ett snäpp till, men den största nyheten är förstås att Transalp kommer finnas med Hondas revolutionerande automatkoppling E-Clutch som tillval.

Det återstår bara en fråga att svara på:

Vart åker du på ditt nästa äventyr?

Modellöversikt

Transalpens design utstrålar utan tvekan äventyrstouring, med sin långa fjädringsväg och väl skyddande frontkåpa och kåpglas. De dubbla LED-strålkastarna av projektortyp är inspirerade av Africa Twin och förstärker äventyrsdesignen, plus att det superskarpa ljuset underlättar mörkerkörning. Dessutom har frontkåpan ett luftintag i mitten som förbättrar luftflödet runt hjälmen, och kåpglaset av den biobaserade plasten Durabio™ är utformat för att optimera luftflödet runt förarens överkropp. Kåpans mittenparti är också anpassat för att finjustera luftmotståndet göra hojen smidigare i högre farter.

Trots motorns kompakta storlek är den fullpackad med avancerad Honda-teknik och svarar snabbt och starkt på gasen genom hela varvtalsregistret, oavsett om man åker själv eller med passagerare. Parallelltwinnen är samma pigga 755-kubikare med 67,5 kW och 75 Nm som sitter i CB750 Hornet, men karaktären är mer anpassad för touring och komfort.

Det kompakta Unicam-topplocket med teknik från CRF-crossarna har 8 ventiler, nedåtgående insugskanaler och luftintag med Vortex Air Flow för optimal förbränning, samtidigt som motorgången är härligt pulserande tack vare en 270 graders vevaxel. Bland förarhjälpmedlen som styrs via elektronisk gasreglering finns sex körlägen, varav fyra har förinställda nivåer av motoreffekt, motorbroms, ABS och antispinn med inbyggd Wheelie Control. I de två ställbara körlägena väljer man nivåerna själv.

Att Honda E-Clutch nu kommer som tillval på XL750 Transalp 2026 gör det mycket lättare att starta och stanna och köra i bilköer eftersom man slipper använda kopplingshandtaget. Men framförallt får man en helt ny och skönare körupplevelse med ett system som jobbar mycket snabbare och mjukare än en quickshifter, till och med när bakhjulet spinner på lösa underlag.

Transalpen känns enormt smidig och stabil att köra, och den diamantformade stålramens rör har optimerad tjocklek och styvhet för att minimera vikten. Fjädringen består av kvalitetskomponenter för maximal komfort både på asfalt och grus: en Showa 43 mm inverterad SFF-CA-gaffel fram och enkeldämpare med Pro-Link bak, som båda är uppgraderade med justerbar retur och kompression till 2026. Dubbla tvåkolvsok står för effektiv bromskraft framtill och däcken har den offroadvänliga dimensionen 90/90-21 fram och 150/70-18 bak.

En viktig komponent i hojens generösa utrustning är 5-tums TFT-färgskärmen som visar massor av information och inställningar och är lätt att ansluta till iPhone- och Android-mobiler via appen Honda RoadSync. Man hanterar informationen på skärmen smidigt med en fyrvägsknapp vid vänster styrhandtag. Blinkers är självavstängande och utrustade med nödbromsvarning som varnar bakomvarande trafikanter för plötsliga inbromsningar.

Såhär ser färgpaletten ut för 2026 års upplaga av XL750 Transalp:

  • Ross White Tricolour
  • Mat Ballistic Black Metallic
  • Pearl Deep Mud Gray

Alla tre färgsättningar har uppfräschad grafik för 2026.

Design och utrustning

  • Slimmad kåpdesign för lågt luftmotstånd, effektivt vindskydd och smidiga offroadegenskaper.
  • Frontkåpa med luftintag i mitten, kåpglas av DurabioTM och optimerat luftflöde.
  • Dubbla skarpa projektorstrålkastare.
  • Sadelhöjden är behändiga 850 mm och USB-uttag och pakethållare är standardutrustning.
  • 5-tums TFT-färgskärm styrs smidigt med en fyrvägsknapp och ansluts till iPhone och Android via appen Honda RoadSync.
  • Bakre blinkers med nödbromsvarning.  

Kåpdesignen är slimmad och avskalad med den rätta robusta känslan för en modern äventyrsmaskin och fronten med dubbla LED-strålkastare av projektortyp är inspirerad av storsäljaren Africa Twin. Inför 2026 har Honda lyssnat på feedback från Transalp-ägare och uppdaterat aluminiumhasplåten, som sitter standardmonterad på E-Clutch-versionen, till en mer stilren och kompakt konstruktion.

När det gäller förarmiljön så har frontkåpans överdel ett luftintag i mitten som minskar turbulens runt hjälmen, och kåpglaset av den biobaserade plasten Durabio™ är extra genomskinligt för bättre sikt. Kåpans mittenparti är utformat för att dämpa luftflödet så att hojen känns mer lätthanterlig i stadstrafik och på slingriga landsvägar. Dessutom finns det ett högt kåpglas och övre vindavvisare i Hondas stora tillbehörsutbud.

Transalp är byggd för att vara en bekväm touringmaskin, så självklart är det viktigt att både föraren och passageraren sitter skönt. Sadelhöjden på 850 mm är låg för hojkategorin (en lägre 820 mm sadel finns som tillbehör) med en upprätt och naturlig körställning, som även är anpassad för optimal kontroll när man kör stående. Pakethållare och USB-uttag under sadeln är praktisk standardutrustning.

Direkt i förarens blickfång sitter en 5-tums TFT-färgskärm som är tillverkad med optisk bindning för att informationen ska synas bättre i starkt ljus. När skärmen tillverkas fylls luftspalten mellan täckglaset och TFT-displayen med ett transparent flytande lim som gör den energisnålare och lättare att läsa av i solljus. Skärmen har tre visningslägen, man kan välja vit eller svart bakgrund och precis som förut är det lätt att ansluta sin iPhone eller Android-mobil via appen Honda RoadSync.

Tack vare mobilanslutningen och en praktisk fyrvägsknapp med inbyggd belysning vid vänster styrhandtag kan man enkelt följa vägbeskrivningar på skärmen eller ringa och ta emot samtal eller lyssna på musik med ett Bluetooth-headset i hjälmen. Det är bara att ladda ner Honda RoadSync-appen från Apple App Store eller Google Play Butik och ansluta mobilen till hojen.

För att hålla elsystemet så enkelt och kompakt som möjligt bygger det på CAN-bussteknik tillsammans med en chassistyrenhet som sitter på ramens vänstra sida under bränsletanken och hanterar styrsignaler från ABS-modulator, instrumentskärm och knappar på styret.

Bakre blinkers är utrustade med en funktion för nödbromsvarning: när man kör i 56 km/h eller mer och bromsar med fram- eller bakbromsen så att farten minskar med minst 6,0 m/s2 blinkar bakre blinkers för att varna trafikanter bakom om den snabba inbromsningen. Samma hastighet gäller om ABS aktiveras, men då utlöser funktionen redan när farten minskar med 2,5 m/s2.

Dessutom slås blinkers av automatiskt, men inte via enkel tidtagning, utan systemet jämför fram- och bakhjulets hastighet och beräknar när blinkersen ska slås av utifrån situationen.

Motor

  • Parallelltwin på 755 kubik med 8 ventiler, Unicam och 270 graders vevaxel.
  • 67,5 kW vid 9500 varv/min och 75 Nm vid 7250 varv/min, finns även som A2-version med 35 kW.
  • Touringanpassad motormappning.
  • Patenterade Vortex Air Flow luftintag och härligt avgasljud.
  • Assisterande slirkoppling.

Den pigga parallelltwinnen på 755 kubik med 8 ventiler och Unicam är oförändrad till 2026 och levererar fortfarande 67,5 kW vid 9500 varv/min och 75 Nm vid 7250 varv/min, med massor av användbar kraft i låg- och mellanregistret där den brukar behövas som mest. Motorkaraktären är både kul och lätthanterlig, samtidigt som den passar förare på alla nivåer och allt från stadstrafik till motorväg. Cylinderdiameter och slaglängd är 87 x 63,5 mm och kompressionen är 11,0:1.

Konstruktionen är extremt kompakt och lätt, mycket tack vare Unicam-topplocket från CRF-crossarna, med en kamaxel som påverkar 35,5 mm insugsventiler (9,3 mm lyft) och vipparmar för avgasventiler med 29 mm diameter (8,2 mm lyft). Motorns kompakta mått beror även på smarta lösningar som att primärdrevet driver balansaxeln direkt utan extra drev, att vattenpumpen sitter gömd i vänster motorkåpa och att det inte behövs en vattenkyld oljekylare.

Gasresponsen är blixtsnabb tack vare att insugsluften fördelas jämnt från luftintag på sidorna genom patenterade Vortex Air Flow-kanaler till luftburken och sedan vidare till nedåtgående insugskanaler och 46 mm spjällhus. Cylinderloppen har samma slitstarka lågfriktionsbeläggning med nickel-kiselkarbid som Fireblade och CRF450R.

270 graders vevaxel och ojämn tändföljd ger en pulserande motorgång och ett härligt avgasljud som mullrar dovt på låga varvtal och ryter ifrån med en raspig ton när varvtalet ökar. Mekaniskt sett är motorerna i CB750 Hornet och Transalp identiska, men mappningen är mer touringanpassad på Transalp. Den assisterande slirkopplingen gör att kopplingshandtaget går lättare och motverkar att bakhjulet studsar av motorbromsen när man växlar ner plötsligt.

Inför 2025 uppdaterades katalysatorn och avgassystemet fick en andra syregivare för att uppfylla nya utsläppskrav. Bränsleförbrukningen är låga 0,43 liter/mil (WMTC), vilket betyder upp till 39 mils räckvidd på en full tank som rymmer 16,9 liter. Hojen säljs även i A2-version med 35 kW.

Motorelektronik

  • Fyra förinställda körlägen: SPORT, STANDARD, RAIN och GRAVEL.
  • Två ställbara körlägen där man väljer nivåerna själv.
  • Fyra nivåer för motoreffekt och tre för motorbroms.  
  • Antispinn med fem nivåer och inbyggd Wheelie Control.
  • Bakhjulets ABS kan stängas av i de ställbara körlägena.

Elektronisk gasreglering med fyra förinställda körlägen, SPORT, STANDARD, RAIN och GRAVEL gör att föraren lätt kan ändra motorkaraktär enligt körförhållanden eller önskemål med knappar vid vänster styrhandtag. Dessutom kan man kombinera parametrarnas nivåer själv i de ställbara körlägena USER1 och USER2.

Systemet har fyra nivåer för motoreffekt, tre nivåer för motorbroms, två nivåer för ABS och fem nivåer för antispinn (antispinn och bakhjuls-ABS kan även stängas av). Standardkörlägena har förinställda kombinationer av varje parameter. Wheelie Control är också standard och ingår i antispinnfunktionen.

  • SPORT har maximal prestanda och minimalt ingrepp från systemet, med nivå 4 för motoreffekt, nivå 2 för ABS och nivå 1 för motorbroms och antispinn.
  • STANDARD är ett mellanläge som passar för stadskörning med nivå 3 för motoreffekt och antispinn samt nivå 2 för motorbroms och ABS.
  • RAIN är avsett för våt/hal asfalt och har nivå 1 för motoreffekt, nivå 2 för motorbroms och ABS och nivå 5 för antispinn.
  • GRAVEL är anpassat för lösa underlag med nivå 2 för motoreffekt, nivå 3 för motorbroms, nivå 4 för antispinn och nivå 1 för ABS.
  • USER1 och USER2 är ställbara körlägen där man väljer själv mellan nivå 1-4 för motoreffekt, 1-5 för antispinn och 1-3 för motorbroms samt bakhjuls-ABS på/av. Alla inställningar utom ABS sparas när tändningen stängs av.

Chassi

  • Lätt (18,3 kg), diamantformad stålram med integrerad bakram.
  • Nytt för 2026 att Showas 43 mm inverterade SFF-CA-gaffel och enkeldämparen med Pro-Link är fullt justerbara. 
  • Frambroms med dubbla tvåkolvsok och 310 mm vågformade skivor, bakbroms med enkolvsok och 256 mm skiva.
  • Offroadvänlig däckdimension med 90/90-21 fram och 150/70-18 bak.

Den diamantformade stålramen väger bara 18,3 kg, vilket är 10 % lättare än ramen på CB500X. Konstruktörerna har använt tunnare ramrör och förbättrat stötdämparens övre fäste och svingarmens fästen för att skapa en stadig plattform med den rätta styvhetsbalansen som gör att hojen känns smidig och stabil i alla lägen. Bakramen är en robust konstruktion av kraftiga stålrör som ingår i huvudramen.

Styrvinkeln är 27°, försprånget 111 mm, hjulbasen 1560 mm och tjänstevikten 210 kg. 42 graders styrutslag och 2,6 m vändradie underlättar snäva svängar i låg fart. Markfrigången är 210 mm.

Fjädringsinställningarna är noggrant avvägda för att man ska åka bekvämt både på asfalt och ojämna underlag. Den inverterade 43 mm Showa SFF-CA-gaffeln (Separate Function Fork-Cartridge) har 200 mm fjädringsväg och justerbar fjäderförspänning och hålls på plats av styrkronor i aluminium, varav den nedre är smidd och den övre gjuten. Showa-bakdämparen med separat gasbehållare har 190 mm fjädringsväg, justerbar fjäderförspänning och Pro-Link. Aluminiumsvingen är av samma kraftiga konstruktion som på CRF1100L Africa Twin.

En viktig uppdatering till 2026 är att både framgaffeln och bakdämparen får justerbar retur och kompression, så att man kan anpassa fjädringen mer efter situationen och egna önskemål.

Frambromsen har dubbla kompakta tvåkolvsok med två 310 mm vågformade skivor och baktill sitter en 256 mm vågformad skiva med ett enkolvsok. Hjulen, som består av fälgbanor av aluminium och trådekrar av rostfritt stål, mäter 21 tum fram och 18 tum bak med däckdimension 90/90-21 respektive 150/70-18 med slangar. Standarddäck är Metzeler Karoo Street eller Dunlop Mixtour.

Honda E-Clutch

  • Avancerad Honda-teknik som gör körupplevelsen smidigare och sportigare.
  • Man kan köra iväg, växla och stanna utan att använda kopplingshandtaget, bara växelpedalen.
  • E-Clutch kombineras för första gången med elektronisk gasreglering på 750-duon Hornet och Transalp, resultatet är en sportigare känsla och extremt mjuka nerväxlingar.
  • Gasspjällens öppning anpassas efter aktuellt körläge.
  • Fabriksmonterat tillbehör.
  • Man kan använda kopplingshandtaget som vanligt om man vill. 

Hondas automatkoppling E-Clutch, som hade premiär på årsmodell 2024 av CB650R och CBR650R, tar prestanda och körglädje till en ny nivå och ser till att man hela tiden växlar snabbare och mjukare än med en quickshifter.

En annan stor fördel är att hojen blir mycket lättare att köra, eftersom man inte behöver använda kopplingshandtaget varken när man kör iväg, stannar eller växlar upp eller ner. Man använder helt enkelt bara växelpedalen.

Systemet utnyttjar dragläget så att upp- och nerväxlingar blir mjukare och reglerar tändning och insprutning utifrån faktorer som hastighet, gaspådrag, varvtal, tryck på växelpedalen, vinkel på kopplingsmotorernas reduktionsväxel, utgående axelns rotationshastighet och aktuell växel. Själva frikopplingen sköts av ett manöverdon med två motorer innanför kopplingskåpan, och tillsammans med den elektroniska gasregleringen jobbar Honda E-Clutch nu ännu smidigare, särskilt när man växlar ner: systemet frikopplar delvis och ger mellangas så att motorvarvtalet matchar bakhjulshastigheten och växlingen går mjukare än förut.

Dessutom öppnar systemet gasspjällen olika mycket beroende på det aktuella körläget, till exempel mindre öppning i läge RAIN för säkrare grepp på våta vägbanor och mer öppning i läge SPORT för en aggressivare körupplevelse. Det känner även av bakhjulsstuds vid snabba nerväxlingar och slirar på kopplingen för att stabilisera hojen. När man kör på lösa underlag ser systemet till att uppväxlingar går mjukt även när bakhjulet spinner, genom att jämföra hjulhastigheten och anpassa ingreppet därefter.

En annan finess är att man kan ställa in växelpedalens motstånd i tre nivåer för att få den rätta känslan när man växlar: HARD, MEDIUM och SOFT som kan väljas separat för både upp- och nerväxling. Dessutom tänds en nerväxlingssymbol på instrumentskärmen om man kör för sakta på en växel.

Om man vill köra old-school så går det att använda kopplingshandtaget som vanligt närsomhelst, och efter det aktiveras systemet igen, inom mindre än en sekund över ett visst varvtal och efter fem sekunder på lägre varvtal. Det går även att stänga av systemet med en knapp vid vänster styrhandtag när hojen står stilla med växellådan i neutralläge, då tänds bokstaven M på instrumentskärmen.

För att mekanismen ska vara mindre i vägen utanpå kopplingskåpan har den fått en tvådelad tryckstång och extra kugghjul som gör att den nu sitter 40 mm längre bort från vänsterfoten, plus att själva kopplingskåpan blev 300 g lättare när man tog bort vibrationsdämpare och fästen som visade sig vara onödiga på E-Clutch-versionen.

Tillbehör

Honda har ett stort utbud av originaltillbehör till XL750 Transalp, både som separata delar och fem färdiga tillbehörspaket. Nytt för 2026 är att dessa tillbehör finns i svarta versioner: motorskyddsbåge, skyddsbåge för frontkåpa, toppboxplatta, fäste för bakre väska, uppdaterade sidoväskor (26 liter höger/33 liter vänster), 50-liters toppbox med dekaler och nya tankdekaler.

Urban-paket
Hojen blir ännu mer praktisk och anpassad för både pendling och längre utflykter med följande tillbehör: 50-liters toppbox med dekaler, aluminiumpanel, fäste, ryggstöd för passagerare, innerväska, högt kåpglas och centralstöd.

Touringpaket
Praktiska tillbehör som preppar hojen för långresor: gummiklädda passagerarfotpinnar, sidoväskor (26 liter höger/33 liter vänster) med tillhörande hållare, dekaler och innerväskor samt 12-voltsuttag.

Adventure-paket
Tillbehör med fokus på skydd och sikt för äventyr både på och utanför asfalten: skyddsbåge, dimljus och kylargaller.

Rallypaket
Snygga och praktiska detaljer som förstärker hojens offroadkänsla: quickshifter för version utan E-Clutch, svart motorskyddsbåge, hasplåt, handskydd med förlängning och svarta eller vita fälgdekaler.

Komfortpaket
Tillbehör som gör körupplevelsen ännu bekvämare: vindavvisare för kåpa och kåpglas, komfortsadel, värmehandtag och en praktisk tankväska.

Andra tillbehör som ingår i utbudet är tankskyddsbåge och mjuka sidoväskor, där den vänstra kan sättas på pakethållaren med ett specialfäste. Alla tillbehör säljs även separat.

Bilder

Tekniska specifikationer

XL750 TransalpXL750 Transalp A2XL750 Transalp E-ClutchXL750 Transalp E-Clutch A2
MOTOR
MotortypVätskekyld 4-takts parallelltwin, 8 ventiler, 270° vevaxel, Unicam
Motorns slagvolym755 cm³
Cylinderdiameter × slaglängd (mm)87 × 63,5 mm
Kompression11,0:1
Max effekt67,5 kW vid 9500 varv/min34,5 kW vid 5250 varv/min67,5 kW vid 9500 varv/min34,5 kW vid 5250 varv/min
Max vridmoment75 Nm vid 7250 varv/min66 Nm vid 4750 varv/min75 Nm vid 7250 varv/min66 Nm vid 4750 varv/min
Bullernivå stillastående (dB)95 dB88 dB95 dB88 dB
Toppfart195 km/h160 km/h195 km/h160 km/h
Oljevolym3,9 liter
StartanordningElstart
BRÄNSLESYSTEM
BränsleförsörjningPGM-FI bränsleinsprutning
Bränsletankvolym16,9 liter
CO2-utsläpp (WMTC)102 g/km97 g/km102 g/km97 g/km
Bränsleförbrukning0,43 liter/mil0,42 liter/mil0,43 liter/mil0,42 liter/mil
ELSYSTEM
BatteritypAGM
Batterikapacitet12 V-9,1 Ah
KRAFTÖVERFÖRING
KopplingVåt flerskivig med assisterande slirfunktion
Växellåda6-växlad manuell
SekundärdrivningKedja
RAM
RamtypDiamantformad stålrörsram
CHASSI
Mått (L × B × H)2325 × 838 × 1455 mm
Hjulbas1560 mm
Styrvinkel27°
Försprång111 mm
Sadelhöjd850 mm
Markfrigång210 mm
Tjänstevikt210 kg216 kg
Vändradie2,6 m
FJÄDRING
FramfjädringShowa 43 mm inverterad SFF-CA-gaffel, 200 mm fjädringsväg
BakfjädringEnkeldämpare med Pro-Link, 190 mm fjädringsväg
HJUL
Framhjul21 × 2,15 aluminiumfälg, rostfria trådekrar, med slang
Bakhjul18 × 4,00 aluminiumfälg, rostfria trådekrar, med slang
Framdäck90/90-21M/C 54H
Bakdäck150/70R18M/C 70H
BROMSAR
ABS-typTvå kanaler, kan stängas av för bakhjulet
FrambromsTvå axialmonterade tvåkolvsok, två 310 mm flytande skivor
BakbromsEtt enkolvsok, en 256 mm skiva
INSTRUMENT OCH ELEKTRONIK
Instrument5-tums TFT-färgskärm
StrålkastareLED
BakljusLED
MobilanslutningHonda RoadSync
USBTyp C
Självavstängande blinkersJa
SäkerhetssystemHISS (elektronisk startspärr)
KörlägenSport, Standard, Rain, Gravel, User 1 och User 2
AntispinnTre nivåer + avstängd
Ytterligare funktionerNödbromsvarning

** Observera att siffrorna som anges har tagits fram av Honda under standardiserade testförhållanden enligt WMTC. Testerna görs i en bromsbänk med en standardversion av fordonet med endast föraren och utan tillbehör eller extrautrustning. Den faktiska bränsleförbrukningen kan variera beroende på hur du kör, hur du servar ditt fordon, väder, vägförhållanden, däcktryck, monterade tillbehör, bagage, förarens och passagerarens vikt och andra faktorer.

+

THE POWER OF DREAMS

FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK

kalfkdsfköä

ÅTERFÖRSÄLJARE

alfdjslöafjöl

OM HONDA

kjasöflajf